FIORENZO CAROZZI   PHOTOGRAPHY
Vedo i fiumi dentro le mie vene, cercano il loro mare, rompono gli argini, trovano cieli da fotografare. (F. De Andrè)
I see the rivers into my veins, fumbling for the sea, breaking the banks and finding skys to photograph . (F.De Andrè, translated).
   
  << back to the galleries

WHITE SILENCE

Mi piace la neve, forse per i ricordi d'infanzia che essa mi suscita o forse per le sensazioni di immobilità e di silenzio che essa trasmette. Quando l'inverno è caldo e povero di neve per cercare di fotografare i boschi ammantati di bianco ci si deve spostare verso l'alto; è quello che io ho fatto in un pomeriggio con una completa immersione nel freddo nel Parco Naturale del Mottarone, una zona montuosa tra il Lago Maggiore ed il lago d'Orta. E' un'area molto bella da un punto di vista paesaggistico e la sto scoprendo da un punto di vista fotografico in tutte le stagione dell'anno. Le foto di questo portfolio spero possano trasmettere le sensazioni di bellezza/purezza/silenzio/solitudine che ho provato durante gli scatti.
Febbraio 2016

I like the snow, perhaps for childhood memories or maybe for the feelings of stillness and silence that it transmits. When the winter is warm and poor for snow, to try to photograph the woodlands blanketed in white, I should move upward; It's what I've done in an afternoon with a complete immersion in the cold in the natural park of the Mottarone, a mountainous area between Lake Maggiore and Lake Orta. It's a very nice territory by a landscape point of view and I'm finding out from a photographic point of view in all seasons. The photos of this portfolio I hope can convey the feelings of beauty/purity/silence/solitude I tested when shooting.
February, 2016
All photographs are copyrighted by Fiorenzo Carozzi, whose permission is required for any usage. Site by Sara Ghiringhelli.